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Maurice Brocco 400 – ticket swap thread

Hi! Hidden deep inside SLDRGNG Talk: your MB400 ticket swap!

Injured? Offer your ticket here! For the sake of transparency, ticket costs are 100 Euros for full-support and 39 Euros for self-supported. The first includes access to the pre-party, meals at all checkpoints, broom wagon support and Coco’s famous finisher fries. The latter leaves out the meals at all checkpoints, hence self-supported. Food at the pre-party is planned to be available to all, though not included into the starting fee.

Swapping rules and info: 

  1. If you are in possession of a paid ticket and can’t make it, leave a post, offering your ticket. The first person waiting in line to quote your post within 24 hours will get your ticket.
  2. If you are in possession of an unpaid ticket (so your name was picked), please leave a post too, but note clearly you are offering an unpaid ticket. The first person waiting in line to quote your post within 24 hours will get your ticket.
  3. If you are have no ticket but are looking for a full-support one, please hold the line until I saw the thread is open to have takers again.
  4. Self-supported tickets are still available and will be for a while.
  5. General rule of thumb: clearly mark your offer, your intentions and share some contact details!

As far as payments are concerned:

  1. unpaid f-s for unpaid s-s: I’ll deal with it. You’ll all get the appropriate new mails with payment details and can ignore the old ones.
  2. paid f-s for unpaid s-s: you’ll deal with it, obviously.
  3. paid f-s for paid s-s, if both are riding: my brain explodes. Please input.
  4. paid f-s for paid s-s, if only f-s is riding: the fully supported rider can get a refund of s-s ticket on the day of the event as described in the first post. F-s ticket is to be bought from seller.
  5. unpaid f-s for paid s-s: you’re acquiring the starting slot, not the ticket. Ticket is to be bought from me, difference can be paid.

I guess that’s all feaseable possibilities.

Let’s swap!

SvenW, Gunar und 2 andere Benutzer haben auf diesen Beitrag reagiert.
SvenWGunarPatrickFabio Krauthaeuser

Hallo, ich biete ein Full Support Ticket für ein self supported Ticket.

Wer will, wer will?

 

Viele Grüße aus Chemnitz 👋

Zitat von MartinKollektiv am 29. März 2025, 13:17 Uhr

Hallo, ich biete ein Full Support Ticket für ein self supported Ticket.

Wer will, wer will?

 

Viele Grüße aus Chemnitz 👋

Hi Martin,

Ich bin sehr interessiert, um mit meiner Freundin full supported zusammen fahren zu können.

Viele Grüße aus Dresden

 

Zitat von Johannes am 29. März 2025, 13:40 Uhr
Zitat von MartinKollektiv am 29. März 2025, 13:17 Uhr

<<bietet an>>

<<kriegt ticket>>

Da muss ich mal reinfunken: ihr seid beide nicht zu identifizieren. In der Anmeldeliste stehen mehrere Martins und Johannesen. Es wäre gut, wenn Leute wissen, wie sie jemanden kontaktieren können.

Für dieses mal (auch weil ich dieser Anfang andächtig verfolge) kann ich eure Anmeldungen tauschen. Dafür brauche ich nur eure Nachnamen.

Grüße!

Hi Willem und Martin. Mit Bitte um Entschuldigung für den Stress, mein voller Name: Johannes Mey.

Vielen Dank!

Hallo zusammen.

Mein Name ist Martin Keller und ich freue mich über den Tausch.

Viele Grüße 👋 

My friend Andreas and I are unsupported at the moment and would appreciate full support. It’s our first trip over this distance, so a little extra help wouldn’t hurt 🙂

Get in touch if you want to swap or can’t make it.

 

I HAVE a self-supported ticket. I am looking for a full-supported ticket.

Please ping me if you want to swap or sell yours. Thanks!

Robin

Ahoy

 

I’m looking for a full support ticket – I do have a self support ticket – 

 

I look forward to hearing from you!

 

greetings 

jani 

Janosch Nispel 

0151 25045176

seajanosch@yahoo.co.nz

 

 

Merci 

Hi , Robert Kr. hier,

ich steh! etwas auf dem Schlauch, könnt ihr mir helfen?
in der Excel Tabelle stehe ich als #218 unter „Option“ 1

was bedeutet dies genau?
LG

Hey Robert, das bedeutet, dass du für die Full-Support Version nicht ausgelost wurde und die Option hast selbst versorgt mitzufahren. Du solltest dazu auch eine Mail bekommen haben. 

viele Grüße!

Zitat von Willem am 30. März 2025, 19:46 Uhr

Hey Robert, das bedeutet, dass du für die Full-Support Version nicht ausgelost wurde und die Option hast selbst versorgt mitzufahren. Du solltest dazu auch eine Mail bekommen haben. 

viele Grüße!

Hej Willem,
alles klaro, also back to the roots, auch geil. dann mach ich shelf support 🙂
Mail ist gefunden, ich danke.

lg

Willem hat auf diesen Beitrag reagiert.
Willem

Hallo Alle,

 

ich hab grad ein unsupported Ticket gebucht, aber freue mich, falls jemensch absagt, aber sehr über ein supported Ticket.

Also wenn ihr ein loswerden wollt:

Benni Schmutzer

017620436620

bjschmutzer@gmail.com 

Beste Grüße u Sport frei aus Leipzsch👊🚀

(Kann man das eigentlich auch upgraden Willem also die Differenz zurück bekommen?)

 

Willem hat auf diesen Beitrag reagiert.
Willem
Zitat von Fabio Krauthaeuser am 29. März 2025, 18:29 Uhr

My friend Andreas and I are unsupported at the moment and would appreciate full support. It’s our first trip over this distance, so a little extra help wouldn’t hurt 🙂

Get in touch if you want to swap or can’t make it.

 

Hey Fabio&Andreas: I just received 1 cancellation so a full-support spot just came up. One of you would be the next in line. Would one of you be willing to take it, even though you would have 2 different tickets (for the time being) or would you rather wait until 2 tickets are freed up/offered?

If the latter is the case, @robinator would be the next in line.

Hey,

i’m Jan. I got a self support ticket and looking for full support ticket to join my girlfriend.

Thanks!

Full Name: Jan Neubert 

Contact:

neubert.jan@gmail.com 

0179 73 92 116

 

Hi,

habe einen self supported Startplatz und würde auf full supported upgraden.

sv2@gmx.net

Grüße aus Leipzig

Sven 

Zitat von Willem am 2. April 2025, 16:38 Uhr
Zitat von Fabio Krauthaeuser am 29. März 2025, 18:29 Uhr

My friend Andreas and I are unsupported at the moment and would appreciate full support. It’s our first trip over this distance, so a little extra help wouldn’t hurt “🙂“

Get in touch if you want to swap or can’t make it.

 

Hey Fabio&Andreas: I just received 1 cancellation so a full-support spot just came up. One of you would be the next in line. Would one of you be willing to take it, even though you would have 2 different tickets (for the time being) or would you rather wait until 2 tickets are freed up/offered?

If the latter is the case, @robinator would be the next in line.

Perfect, I (Fabio Kr) would like to take the Spot. Andreas (Ho.) is waiting for now and we hope that a second one will become available. Thank you!

Zitat von Fabio Krauthaeuser am 29. März 2025, 18:29 Uhr

My friend Andreas and I are unsupported at the moment and would appreciate full support. It’s our first trip over this distance, so a little extra help wouldn’t hurt “🙂“

Get in touch if you want to swap or can’t make it.

 

(deleted)

 

 

Zitat von Jan am 2. April 2025, 18:27 Uhr

Hey,

i’m Jan. I got a self support ticket and looking for full support ticket to join my girlfriend.

Thanks!

Full Name: Jan Neubert 

Contact:

neubert.jan@gmail.com 

0179 73 92 116

 

Hi, I’m happy to swap my full support spot (Oliver Pa. – unpaid) for an unsupported spot.

Perfect. Then we have our two spots. Thank you! I haven’t paid yet either.
@willem will Andreas and I get another e-mail with the new price, or can you tell me what we have to pay?

Willem hat auf diesen Beitrag reagiert.
Willem

Okay, that’s sorted then. Fabio, Andreas and Oliver will all get new e-mails with updated payment details.

I’m loving it the thread works!

Fabio Krauthaeuser hat auf diesen Beitrag reagiert.
Fabio Krauthaeuser
Zitat von Oliver am 3. April 2025, 8:33 Uhr
Zitat von Jan am 2. April 2025, 18:27 Uhr

Hey,

i’m Jan. I got a self support ticket and looking for full support ticket to join my girlfriend.

Thanks!

Full Name: Jan Neubert 

Contact:

neubert.jan@gmail.com 

0179 73 92 116

 

Hi, I’m happy to swap my full support spot (Oliver Pa. – unpaid) for an unsupported spot.

thanks@oliver  – @willem so i can switch with Oli?

Moin,

ich wurde ebenso für full-support gezogen. 100€ sind aber gerade als Azubi nicht drin. Ich würde sehr gern gegen self-support tauschen. Mein Ticket ist noch nicht bezahlt.

 

Grüße

Leroy

Hi Leroy,

Ich würde dein Ticket gerne tauschen.

Habe self supported bereits bezahlt.

@willem: kannst du das switchen?

BG

SvenW 

ledi7777 hat auf diesen Beitrag reagiert.
ledi7777

Hi Leroy 

im also keen for swapping a self support ticket to full support 

 

greetings 

Jani 

seajanosch@yahoo.co.nz

ledi7777 hat auf diesen Beitrag reagiert.
ledi7777

Ok. Then lets swap!

🙂

 

Leroy

Edit:

Sehe gerade, dass Sven zuerst gefragt hat. Also würde ich gern mit Sven tauschen.

 

leroy.denke@gmx.de

@willem

It seems Leroy & me having a deal.

What ist the prefered procedure to finalyze the ticket swap?

Shall I pay €61 directly to Leroy, Leroy pays the cost of the full supported ticket to you (€100) and you adjust your magic list accordingly?

Or

I pay the difference directly to you and Leroy only pays the self supported ticket.

Any suggestion?

Greetings

SvenW 

sv2@gmx.net

ledi7777 hat auf diesen Beitrag reagiert.
ledi7777

Okay people, I think I need to elaborate a bit on „the rules“ and why I decided to have a ticket swap thread.

Of course, it would be fairest, if I could just keep a wait list myself and have the person next in line take the first open spot. The thing is, I simply don’t have the time for this. Mainly because there’s periods of time where „nothing happens“ and those people that were waiting in line were up to receive a ticket, but they couldn’t be reached or I would have to mail person A, get a „I already have other plans“, mail person B, copy/paste, etc until I’d find the „real“ next person waiting.

Thus my idea to open up the waitlist and have it deal with itself. My idea of „first come, first served“ feels a bit unfair however, so I would love it when we could find a fairer solution.

Proposition: for this one open spot (Leroy’s) let’s handle it the way the rules from the first post describe: first come, first served. From then on, I propose a change in the rules, being that the first person in line to react within 24 hours to the person offering a full-support ticket will get the ticket. In this case people that can’t hang out in a forum when at their work will still have the chance to upgrade their ticket. Thumbs up or down please!

Another issue I saw and didn’t notice before:

Oliver@vonmanowski quoted Jan@janjansen (great username!), kind of implying he was selling his ticket to this specific person. I guess this was just a coincidence, because this is not how I envisioned nor described how this is supposed to work. Fabio Krauthaeuser@fabio-krauthaeuser replied first, in both cases and he was (or they were) also the first waiting in line.

 

Please consider my proposal.

 

To sum up where we’re standing:

 

Swaps, according to the old rules:

Martin Ke. -> Johannes Me.

Michael We. (through me) -> Fabio Kr.

Oliver Pa. -> Andreas Ho.

Leroy De. -> @svenw (rule no. 2)

 

Takers, in order of appearance:

@robinator

@seajanoschweb-de

@benni-schmutzer

@janjansen

I’m really sorry for those that believed themselves to having aquired a ticket, but didn’t in the end. I call for a short halt in „takers“ to not lose control here and give everyone a fair chance and not confuse things even more. Anyone offering a spot is welcome to offer one. Again, please, consider my proposal. As far as payments are concerned, I’ll update the first post.

Robin und Jan haben auf diesen Beitrag reagiert.
RobinJan

Hey,

ich habe ein Full-supported Ticket und würde es gerne freigeben und stattdessen Self-supported starten.

Beste Grüße

Dario Bu.

Willem hat auf diesen Beitrag reagiert.
Willem
Zitat von Dario am 4. April 2025, 20:21 Uhr

Hey,

ich habe ein Full-supported Ticket und würde es gerne freigeben und stattdessen Self-supported starten.

Beste Grüße

Dario Bu.

Hey, i’ll take it. I have not paid my self-supported just yet.

Hope this is the right way to do it according to the new rules.:))

Robin N.

Willem hat auf diesen Beitrag reagiert.
Willem

Haven‘t paid my ticket neither, yet.

Robin hat auf diesen Beitrag reagiert.
Robin

Ich kann mein Full Support Ticket leider nicht nutzen. Es ist noch nicht bezahlt. Ich gebe es gern frei. 

.

Zitat von Jan-David am 4. April 2025, 20:55 Uhr

Ich kann mein Full Support Ticket leider nicht nutzen. Es ist noch nicht bezahlt. Ich gebe es gern frei. 

Ich nehme es gerne @jean-david. 

 

So use rule no2 and take it

 

Viele Grüße 

 

Jan Jansen 

Wie geht der Transfer zu Dir? Was muß ich machen?

@janjansen & @hecht: 

2. If you are in possession of an unpaid ticket (so your name was picked), please leave a post too, but note clearly you are offering an unpaid ticket. The first person waiting in line to quote your post within 24 hours will get your ticket.

Wenn dieser Deal in ein paar Stunden zustande kommen sollte, regle ich den Ablauf. Ihr kriegt dann beide neue mails mit zahlungsdetails und könnt den vorherigen einfach ignorieren. 

Jan-David hat auf diesen Beitrag reagiert.
Jan-David

Moin Jan-David

 

– ich denke die reihenfolge wie vom admin vorgeschlagen ist

 

1) robinator (hat schon?)

 

2) seajanosch (ich)

 

3) benni schmutzer 

 

4) jan jansen 

Oder?

 

viele grüße

janosch

Willem hat auf diesen Beitrag reagiert.
Willem

Moin Janosch,

 

das soll mir alles recht sein. 

Nur klärt das leider immer noch nicht meine Frage, was ich denn nun speziell machen muß, damit das Ticket übertragen wird. Oder muß ich gar nichts tun und der Admin überträgt es?

 

Ich weiß es einfach nicht, bin neu im Forum und bitte um Vergebung, wenn ich zu blöd bin, für andere Offensichtliches zu verstehen. 

Schönste Grüße,

Jan-David

 

Moin Jan-David

 

also sofern ich der nächste bin (und robinator sein ticket hat) 

Verstehe ich das so:

Du hast ein f-s unpaid ticket

 

ich hab ein s-s unpaid ticket

 

da beide tickets nicht bezahlt sind, hilft Willem und schickt mir deins zum bezahlen, dann ist die sache rund.

 

bitte beruchtigen, wenn ich das falsch verstanden hab!

Danke und gruß

seajanosch@web.de

Willem und Jan-David haben auf diesen Beitrag reagiert.
WillemJan-David

Hey, meine Name ist Anastasia und ich suche noch ein Supported-ticket. Momentan habe ich mich als non-supported registriert, aber mit Verpflegung würde es mir lieber. Vielleicht wird noch ein Platz frei.

Zitat von Jani am 5. April 2025, 18:16 Uhr

Moin Jan-David

 

– ich denke die reihenfolge wie vom admin vorgeschlagen ist

 

1) robinator (hat schon?)

 

2) seajanosch (ich)

 

3) benni schmutzer 

 

4) jan jansen 

Oder?

 

viele grüße

janosch

Hi! Das stimmt so in etwa, solange diejenigen dann alle innerhalb vom 24 reagieren. Das hast du jetzt gemacht, Janosch, also ist das Ticket deins. 

Ich kümmere mich um die Zuordnung, da ihr beide die Tickets noch nicht bezahlt habt. 

Hallo,

ich habe aktuell ein self-supported Ticket (und bezahle das jetzt auch erstmal, um die Frist zu wahren), hätte aber großes Interesse daran, das noch gegen ein full-supported Ticket zu tauschen. Ich dürfte damit aktuell Platz 4 in der Liste einnehmen:

1) benni schmutzer

2) jan jansen

3) anastasia

4) johann hientzsch (ich)

BG

Johann

 

Hallo,

ich habe aktuell auch ein self-supported Ticket und würde gern mit einem supported Ticket tauschen. Freue mich wenn sich hier noch etwas ergibt.

Danke
Johannes

fyi: Benni found another way to get his hands on a Full Support Ticket (Not through me) so he’s off the list. 

Anastasia is eligible for a full support ticket anyway, since she’s no cis male. 

Meaning: 

1. @janjansen

2. @johi

3. @jmundry

let’s open the gates again  

 

Jan hat auf diesen Beitrag reagiert.
Jan

I would be happy to take the supported spot. I believe I registered last week for unsupported ticket with an email iamfreakyfriend@gmail.com, but didn’t get a response yet. 

Willem hat auf diesen Beitrag reagiert.
Willem

Hi! Little update: I just sorted out those that weren’t in contact, haven’t paid and thus left some open space for any takers to jump into. Good news for @janjansen , @johi and @jmundry: you are all in! 

@shamray: your registration mail was sent out on the 10th. If you can’t find it in your inbox, please check your spam folder.

@the others: I’ll sort out your new registration mails, keep an eye on your inbox. Since all three of you already paid your self-support fee, please just transfer the difference (61 Euros). 

@anyone else: there still some spots left. If anyone wants to ride with friends that were lucky enough to get a full-support ticket from the get-go, now is your chance!

Jan und Hannes haben auf diesen Beitrag reagiert.
JanHannes